2017. augusztus 15., kedd

Nagy Izidorné Batta Szilvia alkotói munkája







Nagy megtiszteltetés ért, hogy blogom vendégei között üdvözölhetem a következő alkotót. Idestova harminc éve ismerem, általános iskolában első tanító nénim volt. Bemutatását rendhagyó módon, önéletrajzával folytatom. Egy igazán szerény, közösségért sokat tevő, sokoldalú hölgyet ismerhet meg az olvasó.


Nagy Izidorné Batta Szilvia a nevem. Mátranovákon születtem, itt a helyi általános iskolában tanítóként kezdtem.

Gyermekkoromtól szerettem rajzolgatni. Sok portrét készítettem, főleg csak ceruzával. Szerettem volna képezni magam, de akkor nem volt rá módom. Iskolánkban alsó tagozatban tanítottam. Nem volt rajztanárunk, így engem bíztak meg a rajztanítással. Szerettem megláttatni a szépet, megmutatni a hogyan-t, s boldoggá tett, ha az alkotás örömét láttam a gyerekek szemében. Művészetet tanítottam, szakköröket vezettem. Iskolai, községi rendezvényekhez dekorációt, a helyi Premier Ifjúsági Színpad előadásaihoz díszleteket készítettem.

Saját magam képzésére munka és család mellett nem volt időm, módom, csak sóvárogtam: de jó lenne többet tudni, alkotni, mint a nagyok! Könyvekben búvárkodtam, autodidakta tanultam.

2004-ben a Nógrád megyei Pedagógiai Intézet által kiírt képzőművészeti pályázaton egy tollrajzom különdíjas lett. Ez az év mérföldkő lett az életemben. Barátaim, munkatársaim biztattak, ideje képezni magam! Több alkalommal részt vettem a Szőnyi István Szabad Iskola kurzusain, Zebegényben és Óbudán is volt kiállításunk. Nyugdíjba vonulásom óta van időm alkotni, alkotó csoportokba járni. Legfőbb technikáim: grafit, toll, pasztell, olaj, akril. Szeretek fotózni. Képeimen megőrzöm a körülvevő táj szépségét, hegyeket, csörgedező patakokat, fiatal és idős embereket, virágok, gyümölcsök hívogatását, mindent, ami a lelkemnek kedves. Ezeket az emlékeimet szeretem megörökíteni alkotásaimban. Magamat realista festőnek tartom. 16 önálló és sok csoportos kiállításon vettem részt munkáimmal. A bátonyterenyei ART11 Alkotó Társaskör tagja vagyok sok éve. Alkotó táborokban mint művészeti vezető is részt vettem Szorospatakon és Bárnában. Jelenleg több NET-es képzőművész csoportnak is tagja vagyok. Képeket raktam fel, s legutóbb meghívást kaptam egy csoportos kiállításra a Király Klub Galériába Budapestre és most több festőművész részére létrehozott albumhoz küldöm képeimet.

Pár különdíjjal jeleskedhetem, de az idén megkaptam a község elismerését is egy oklevéllel.

Évek óta alkotó napokat szervezek nyaranta az otthonomban. Szakköröket vezetek nyugdíjas alkotótársaimnak, azoknak, akik szívesen képezik magukat. Szeretem ezeket a foglalkozásokat. Sokat nevetgélünk egy-egy félresikerült vonalon, s boldoggá tesz, ha látom az alkotás örömét a foglalkozás végén.

Ezen a nyáron egy régi álmomat sikerült megvalósítani. Kis falumban sok ügyes kezű ember él. 2004-ben egy kis kiadványt készítettünk az akkori alkotókról, s én tudtam, sokan kimaradtak a füzetből. Szerettem volna egy találkozót  a mai alkotókkal. Összehozni helyi és vendég-alkotókat, pár képpel, alkotással, hogy megismerkedjünk egymás munkájával, s készítsünk egy közös kiállítást. És sikerült! Sokan elfogadták meghívásomat, eljöttek a találkozóra hozzám, s másnap a művelődési házban megrendezett kiállításra is, ahol a jelenlévők előtt mindenki bemutatkozhatott. Azt mondják, az apró örömök teszik boldoggá az embert. Igen, így érzem én is.


Nagy Izidorné Batta Szilvia alkotásaiból:


Ott túl, a csodás Alpok



/Csendélet/ Muskátlicsokor köcsögben





Vízparton, szárazon



/Portré/ Őszül a vén betyár



Tél tél zúg a szél



/Csendélet/ Csendélet dinnyével és kukoricával I



Bogáncsok közt



/Portré/ Attila III



Ködös sétány II



Balogh Bea (Heaven)


Fotók: Nagy Izidorné Batta Szilvia saját képei



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése