2017. augusztus 6., vasárnap

Sebestyén András autodidakta festőművész bemutatkozása





Sebestyén András autodidakta festő Székesfehérváron él családjával. Témái igen széles skálán mozognak. Az emberek megfestésén, a szürreális víziókon, vagy a tájképeken át, többek között fotós kellékek készítésével, karórák számlapjának dekorálásával foglalkozik. Utóbbiakat társával, Fodor Krisztián békéscsabai óragyűjtővel készítik.


Mi volt az a sugallat, ami elindított a képzőművészet útján?


Hm… Jó kérdés. Visszaemlékezve általános iskolás koromra, érdekelt a rajz és a festészet. Általános iskolában az akvarellezést és a temperafestést szerettem igazán. Már akkor is a rajztanárom elkérte a képeimet, hogy megmutassa más osztályokban. Mindig alkotáskényszerem volt. Valahogyan mindig megtalált a festészet. Iskolás éveim alatt heti egyszer volt rajzszakkör. Amikor már dolgozni jártam, akkor is volt, hogy egy-egy képet festettem. Majd akkori barátnőm, azóta feleségem és a szüleim bátorító szavai sarkalltak arra, hogy többet alkossak, mert szép dolgokat festettem. Így veselkedtem neki a festészetnek 2000-ben.


A világítótoronynál, 20x30 cm, olaj, farost


Családodban megtalálható a művészi véna?


Szüleimtől én is kérdeztem, de csak a kézügyességet említették a déd és nagyszüleimnél.


Székesfehérvár 2006, 30x40 cm, olaj, farost, Magántulajdon (Los Angeles)


Milyen technikákat alkalmazol, és milyen anyagokkal dolgozol?


Leginkább olajjal dolgozom, de mostanában a vegyes technikát is alkalmazom.


Mik voltak az első tárgykörök, amelyeket vászonra álmodtál?


Régebben másolatokat festettem. Például ikonokat és híres festők festményeit, de festettem olyan témákat, amit már én fotóztam.


Egyiptomi jelenet, 120x90, olaj, farost, Magántulajdon (1)


Honnan merítesz inspirációt egy-egy új alkotás megszületéséhez? Mi szolgáltat alkotói ihletet?

Mostanában leginkább a régi emlékeim, megfigyeléseim a természetből, illetve van nagyon sok kirándulás, nyaralásból visszamaradt fotó, amit témaként fel szoktam használni.


Balaton 8., 20x15, olaj, farost




Melyik témát volt a legnehezebb megvalósítani eddigi műveid közül? Van-e kedvenced?


Talán a vadas festményemnél az állatok anatómiája illetve a szőrzetük, ahogy a természetben láthatod, vagy egy épület részletei jelentenek nagy kihívást számomra.


Téli magány 3., 15x20 cm, olaj, farost


Vannak-e példaképeid a festőóriások közül?


Több is van, már nem élő, nagy külföldi és hazai festőóriások és kortárs festők is, de nem szeretném nevesíteni őket, mert szerintem nem lehet különbséget tenni közöttük, hogy jobb és legjobb. Ők azok, akik a munkájuk és az életük szakaszaiban műremekeket hoznak létre a saját stílusvilágukban.


Ikon 5., A pásztorok imádása,30x40 cm, olaj, farost, Másolat, Magántulajdon Bodajk városa


Kiktől fogadsz el tanácsot, avagy építő jellegű kritikát?


Mindenkitől, de úgyis a magam feje után megyek.


Teremtés, 50x70 cm, akril, vászon


Hol tekinthetők meg kiállításaid?


Jelenleg nincs, de partnerboltjaim vannak, ahol értékesítik a festményeimet. Utoljára a Budai várban volt kiállításom egy borvacsorával egybekötve.








A festészeten kívül milyen egyéb területek iránt érdeklődsz?


Egyszóval minden érdekel, amivel értéket teremtünk. Most jelenleg az órák világa kerített hatalmába. Ezért is szeretnék egy kiállítást, hogy meg tudjam mutatni a kíváncsi, érdeklődő szempároknak, hogy mit jelent nekem az egyedi órák festése.
Ezen kívül különleges kérésekkel kerestek meg, ami nem konkrétan a festészet, hanem kreativitás és a látvány fontos részei. Ilyen többek között céglogó, borcímke, névjegykártya, arculat tervezése, fotós kellékek, díszletek festése.


Melyik volt életed legemlékezetesebb napja?


Ha magánéleti dologra gondolsz, akkor esküvőnk napja, illetve a gyermekeim születése volt a legemlékezetesebb. Ha szakmai oldalt nézem, akkor pedig a Budai várban, illetve Kisnémediben rendezett kiállítást említeném.


Fotós kellékek, díszletek


Van-e olyan régóta dédelgetett álmod, olyan, ami egyelőre nem öltött kézzelfogható alakot, de a későbbiekben meg szeretnéd valósítani?


Természetesen van! Egy saját magángalériát szeretnék, a többiről pedig megvalósulás után egy újabb riportban szívesen mesélek.

András weboldala:  http://www.festoklub.hu/

Facebookon: Fodor Krisztiánnal közös csoportban, "WatchArt" név alatt szintén megtalálható.

 

 Balogh Bea (Heaven)


Fotók: Sebestyén András képei 1-11., Vörös-Csuta Andrea 12.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése